synoronews

Ανακοινώθηκε και επίσημα η επιλογή του αγωγού TAP

Ικανοποίηση σε Αθήνα και Αζερμπαιτζάν Η κοινοπραξία Shah Deniz επέλεξε το σχέδιο του αγωγού TAP για την αποστολή του φυσικού αερίου προς...

Ικανοποίηση σε Αθήνα και Αζερμπαιτζάν

Η κοινοπραξία Shah Deniz επέλεξε το σχέδιο του αγωγού TAP για την αποστολή του φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.

Τη συμφωνία επιβεβαίωσε σήμερα ο περιφερειακός διευθυντής της βρετανικής ΒΡ Γκόρντον Μπιρέλ.

O αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν μέσω Ελλάδας και Αλβανίας προς την Ευρώπη.

Ο αγωγός TAP θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το 2015. Θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, αφού θα έχει πρώτα διασυνδεθεί με τον επί τουρκικού εδάφους αγωγό TANAP, και κάνοντας μια διαδρομή 478 χλμ. στη βόρεια Ελλάδα, θα περνά στη γειτονική Αλβανία.

Από εκεί θα βυθίζεται μέχρι και τα 810 μέτρα κάτω από τη θάλασσα της Αδριατικής και θα καταλήγει στις ακτές της Ιταλίας.

«Είμαι πολύ ικανοποιημένος που η επιλογή για την μεταφορά του αερίου από το Σαχ Ντενίζ ΙΙ προς την Ευρώπη έγινε υπέρ του αγωγού TAP», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του TAP, Kjetil Tungland.

«Αυτό είναι το πρώτο και σημαντικό βήμα για το άνοιγμα του Νοτίου Διαδρόμου και, κοιτάζοντας προς το μέλλον, ο Νότιος Διάδρομος θα έχει να παίξει μέγιστο ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης και στην διασφάλιση της διαφοροποίησης των προμηθειών αερίου στις αγορές της Δυτικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», σημείωσε.

Η επιλογή του TAPέχει πολλαπλά οφέλη για την Ελλάδα καθώς θα δημιουργηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Τα πλεονεκτήματα του πρότζεκτ για την Ελλάδα

Πρόσφατη έκθεση του υπουργείου Εξωτερικών για το ζήτημα των αγωγών, καταγράφει σειρά πλεονεκτημάτων για τη χώρα μας από την επιλογή του αγωγού TAP:

1. Γεωστρατηγική σημασία

Η ολοκλήρωση του αγωγού TAP θα είναι μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στην χώρα μας και θα σηματοδοτήσει την δυναμική επανατοποθέτηση της Ελλάδας στο γεωστρατηγικό περιβάλλον και στον ενεργειακό χάρτη της περιοχής.

2. Αύξηση πολιτικής βαρύτητας

Η ύπαρξη του αγωγού προβάλλει θετικά πολιτικά μηνύματα τόσο στην περιοχή όσο και στην Ευρώπη για τη βαρύτητα της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή της. Επίσης, ενισχύει την ταυτότητά της ως παράγοντα σταθερότητας. Η Ελλάδα, συμμετέχοντας στον Νότιο Διάδρομο Αερίου, είναι παρούσα στις εξελίξεις που αφορούν την εκμετάλλευση των μεγάλων κοιτασμάτων φυσικού αερίου της Κασπίας.

3. H Ελλάδα καθίσταται ενεργειακός κόμβος και άξονας στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης

Πέραν της μεταφοράς τράνζιτ αερίου προς την δυτική Ευρώπη θα υπάρχει η δυνατότητα διανομής ποσοτήτων στα Βαλκάνια μέσω διασυνδετηρίων αγωγών. Η αγορά της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας θα μπορεί να τροφοδοτείται μέσω του σχεδιαζόμενου αγωγού IGB και τα Δυτικά Βαλκάνια μέσω του σχεδιαζόμενου αγωγού Ιονίου Αδριατικής (Ionian Adriatic Pipeline-IAP).

4. Διαφοροποίηση πηγών φυσικού αερίου για την ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά

H δυνατότητα προμήθειας της ελληνικής αγοράς με φυσικό αέριο μέσω του αγωγού TAP σημαίνει μία πρόσθετη πηγή, άρα αύξηση των επιλογών και της διαπραγματευτικής δύναμης της χώρας μας έναντι των προμηθευτών της. Συνεπώς, ενισχύεται η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας μας και της ευρωπαϊκής αγοράς.

5. Σημαντική άμεση ξένη επένδυση

Ο TAP αποτελεί άμεση ξένη επένδυση στην Ελλάδα ύψους 1,5 δισ. ευρώ.

6. Αύξηση απασχόλησης

Δημιουργία 2.000 άμεσων και 10.000 έμμεσων νέων θέσεων εργασίας.

7. Πολλαπλασιαστικά οφέλη στην ελληνική οικονομία

Η κατασκευή και λειτουργία του έργου θα απαιτήσει την προμήθεια πλειάδας προϊόντων και υπηρεσιών από ελληνικές εταιρείες.

8. Επενδυτική εμπιστοσύνη

Η ολοκλήρωση του έργου δείχνει την εμπιστοσύνη της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας στη δυναμική και την προοπτική της ελληνικής οικονομίας.

Η «ταυτότητα» του αγωγού TAP

Μέτοχοι:

TAP AXPO(EGL) (Ελβετία — 42,5%) Statoil (Νορβηγία — 42,5%) ΕΟΝ (Γερμανία—15%)

Μεταφορική ικανότητα:

10 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως - με δυνατότητα επέκτασης σε 20 δις. με την προσθήκη δύο σταθμών συμπίεσης στις Σέρρες και τα ελληνοαλβανικά σύνορα.

Διάμετρος αγωγού:

στο χερσαίο (onshore) τμήμα 48 ίντσες (1,2 μέτρα)

στο υποθαλάσσιο (offshore) τμήμα 36 ίντσες (0,91 μέτρα)

Μήκος:

870 χιλιόμετρα συνολικά. Ελλάδα 550 χλμ. Αλβανία 205 χλμ. Αδριατική Θάλασσα 110 χλμ. Ιταλία 5 χλμ.

Υψομετρικές διαφορές:

Υψηλότερο σημείο στα 1800 μέτρα στην Αλβανία

Χαμηλότερο σημείο σε βάθος 810 μέτρων στην Αδριατική Θάλασσα




Πηγή :  www.newsbomb.gr/

Related

blog 6275650033288856468

    • Οι εικονικοί φίλοι του facebook



      Διαβάστε το άρθρο


Recent

Hot in week

Με τη...ματια της ψυχης

Η ζωή αγάπη μου είναι μια θυσία και ένα ρίσκο.

Όσο πόνος και να υπάρχει μπορείς να τον ξορκίσεις με την αγάπη και το χαμόγελο ....Είναι το αντίδοτο του κακού και της δυστυχίας ....Γελάστε...

Παρατηρητης ... η παικτης;

Παρατηρητης ... η παικτης;
Ολοι θέλουμε να φτάσουμε κάπου να υλοποιήσουμε κάτι. Είναι όλα μέρους του παιχνιδιού που

Θελω να ακους το γελιο μου

Θελω να ακους το γελιο μου
Γι αυτό λοιπόν, δε θέλω να φοβηθείς στιγμή ή να λιγοψυχήσεις όσο είμαι εδώ...

Τα φραγκα δεν κανουν τον ...

Τα φραγκα δεν κανουν τον ...
Τους συναντάμε συχνά. Παλουκάρια της φακής, με πλάτες άλλων ...

Η πιο όμορφη ηλικία

Η πιο όμορφη ηλικία
Η πιο όμορφη ηλικία για μια γυναίκα αρχίζει όταν σταματά να ...

ενας ερωτικος ανθρωπος

ενας ερωτικος ανθρωπος
Ένας γνήσιος ερωτικός άνθρωπος ζητά συνοδοιπόρους που θα τον εμπνέουν...

Η δυναμη της ευτυχιας ...

Η δυναμη της ευτυχιας ...
Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται τις αλλαγές, επιθυμούν να ‘παγώσουν’ την ευτυχία ή τη στιγμή

ολα φαινονται δυσοιωνα, ...

ολα φαινονται δυσοιωνα, ...
Αλλά και στη διαδρομή προς το ψηλότερο σημείο, συμβαίνει ακριβώς το ίδιο.

Οι oμορφοι aνθρωποι

Οι oμορφοι aνθρωποι
Γεννηθήκαμε και μας βάλανε στο κέντρο. Σ’ ένα κέντρο που είτε μας παραχάϊδευαν, είτε μας παραέκριναν ...

Υπαρχουν κι αυτοι ...

Υπαρχουν κι αυτοι ...
Άνθρωποι αθορυβοι.Όχι ήσυχοι,όχι κοιμισμένοι,όχι παραιτημένοι από την ζωή.Απλά ...

Μπαμπα, σ’ αγαπω …

Μπαμπα, σ’ αγαπω …
Σήμερα θα γράψω για σένα, για σένα που με μεγάλωσες, που ακόμη και τώρα με μεγαλώνεις. Για την ακρίβεια μαζί ...

Connect Us

item
- Navigation -